Érdekes statisztikai adatok a legnagyobb streaming szolgáltatóról.

Tőzsdei sikerek

Mind ismerjük a Netflixet, többen elő is fizetünk rá. A kis DVD kölcsönzőből mára világhírű streaming szolgáltató lett, amivel hiába próbálják felvenni a versenyt az olyan globális médiacégek, mint az HBO vagy a Disney.

Sokan ismerjük, és sokunkat érdekel, hogy milyen adatokat produkál ma a Netflix.

2002-ben vezették be a tőzsdére, akkor mindössze egy dollárt ért a streaming szolgáltató, ma (2021 május 26-án) részvényenként 500 dollár fölé emelkedett az értéke. Ez több, mint 50 000%-os növekedés.

Aztán megérkezett 2019-ben a Disney+ a piacra, amiben a legnagyobb versenytársát látták, és visszaesést vártak a növekedésben, de nem lett igazuk az elemzőknek. A Netflix 87%-ot emelkedett, míg a Disney részvényei csak 35%-ot.

Helyi tartalmak

Egyre több a versenytárs, mégis növekedni kell valahogy. A Netflix egyre gyakrabban fektet helyi tartalmakba. “A Digital TV Europe jelentése szerint Japánban a Netflix legkedveltebb filmjeinek 68%-a helyben készül, és a streaming óriás növeli a spanyol nyelvű tartalmakba való befektetéseket is” – írja a KillTheCableBill.com.

A Netflixnek a piacok közötti finom különbségekre is figyelnie kell, még Indiába a helyi filmeket részesítik előnyben , addig az Egyesült Királyságban a helyi sorozatokat.

Mi a Netflix stratégiája a műsorok behívására?

Sokszor csodálkozunk, hogy elkaszálnak egy sorozatot, amikor jó számokat hozott, rengetegen nézték és szerették. De vajon hogyan gondolkoznak a Netflixnél?

Az I Am Not Okay With This és az Outer Banks népszerű sorozatok voltak, majd mindkettő nézőszáma csökkent, utóbbit mégis megújították egy új évadra. Azért, mert hosszabb távon az Outer Banks népszerűsége magasabb maradt.

A legtöbb reality megújul hiába érnek el kevesebb nézőt, mert a forgatókönyv nélküli műsorokat olcsóbb előállítani. Vígjátékokat és a gyerekeknek, családoknak szóló műfajokat lehet a legolcsóbban gyártani, ezért alacsonyabb népszerűségi küszöböt igényelnek. A krimi, thriller, fantasy és sci-fi műsorok a legdrágábbak, ezért magasabb szintet is kell megütniük. Az új műsorok pedig gyakran költséghatékonyabbak, mint a régiek megújítása.

A Netflix egyébként horror összegeket költ a tartalmaira. Idén több mint 17 milliárd dollárt akarnak költeni, 2020-ban pedig 19 milliárdot költöttek. Összehasonlításképpen az egyik versenytárs, az Amazon 2020-ban 11 milliárd dollárt és 2019-ben 7,4 milliárd dollárt költött. 2021 -ben 8,45 milliárd dollárért vásárolja meg az MGM Studios-t , és így óriási tartalomkönyvtárat szerez meg.

A COVID és a Netflix

A COVID-19 világjárvány idején a Netflix nézésével eltöltött átlagos órák száma a 2019-es 2 óráról 3,2 órára nőtt, ami 60%-os növekedést jelent. Ezenkívül leállították több TV-műsor gyártását, ami ismétlésekhez vezetett, ez pedig több embert arra késztetett, hogy olyan streaming szolgáltatásokat válasszon, mint a Netflix.

Nagyon úgy tűnik, hogy a Netflix megállíthatatlan, és további bővülése várható a következő években is, aminek nagy lökést ad az 5G szolgáltatás terjedése is.

Forrás: KillTheCableBill.com

Forrás

Vélemény, hozzászólás?