A DNS teszt nem mutatta ki.
A Subway cáfolt
New York Times fagyasztott le és küldött el három különböző étteremből tonhalas szendvicset DNS vizsgálatra, amire azt az eredményt kapták vissza, hogy nem tudtak tonhal DNS-t azonosítani a küldött mintákban.
A Subway cáfolta mindezt, és fenntartja, hogy az éttermeiben “100%-ban vadon fogott, főtt tonhalat szolgálnak fel, amit majonézzel kevernek, és amit frissen készített szendvicsben, salátával használnak fel.” Továbbra is “alaptalannak” nevezte az állításokat.
Egyszerűen nincs ott?
A laboratóriumi szóvivő a Times-nak elmondta, hogy két lehetséges oka lehet annak, hogy nem észleltek tonhalat a mintában: “Az egyik, hogy olyan erősen feldolgozták, hogy nem maradt eléggé sértetlen darabja, amit tudnánk azonosítani… Vagy egyszerűen nincs ott semmi, ami tonhal.”
Az egész kísérlet onnan eredt, hogy januárban többen is élelmiszer-csalási panasszal éltek Kaliforniában a Subway-jal szemben, hogy nincs is tonhal a tonhalas szendvicsükben.
A szendvicslánc nyilatkozatában megjegyezte, hogy a kaliforniai per felperesei “felhagytak eredeti állításukkal, miszerint a Subway tonhalterméke nem tartalmaz tonhalat”, és módosított panaszt nyújtottak be azzal az állítással, hogy tonhalja nem 100%-ban tonhal.
Forrás: Fox News