Ma a Schiaparelli egy olyan márka, amelyről ismert, hogy eltorzítja a formát és újragondolja viselőjének alakját. A szeszélyes, túlvilági divat öröksége az alapító Elsa Schiaparelli szürrealista víziójával kezdődött.

Schiaparelli – a kezdetek

Elsa Schiaparelli olasz divattervező, arisztokrata, költő és művész volt, akit a trompe l’oeil pulóver és a „sokkoló rózsaszín” szín megalkotójaként emlegetnek. A Schiaparelli márka továbbra is hordható művészetet alkot, csillagát nem fenyegeti a leáldozás veszélye.

A rivális Coco Chanel sikerét követően Elsa Schiaparelli a két világháború közötti időszakban újabb határokat sértő divattervezőként tűnt fel Párizsban. Ahogy Chanel meghatározta a nők klasszikus megjelenését, Schiaparelli egy másik dimenzióba hozta azt. 

A Schiaparelli megjelenést a legerősebb sztárok ölelték fel, köztük Lauren Bacall, Gábor Zsazsa és Marlene Dietrich színésznők. Kiálló csontvázas ruhái, fantáziadús szemmotívumai és magas vállú öltönyei között tervei innovatívak, erőteljesek és esetenként ellentmondásosak voltak.

Schiaparelli sikere

Elsa Schiaparelli a dadaizmus és a szürrealizmus korszakának nagyja volt. Ezek a művészeti irányzatok különféle médiumokban hoztak létre alkotásokat, amelyek interdimenzionális, álomszerű víziókat ábrázoltak, elképzelték az életet egy másik valóságban. 

Az 1930-as években Schiaparelli kortársai közt olyanok voltak, mint Salvador Dali képzőművész, Man Ray fotós és Jean Cocteau filmrendező. Számos művészi együttműködéssel és gazdag alkotói fantáziával Schiaparelli munkáiban vegyítette a divatot és a művészetet – így a két látszólag különálló forma neki köszönhetően eggyé vált. 

A cikk még nem ért véget!

1 2



Forrás

Vélemény, hozzászólás?