Így nőtte ki magát

1868-ban megalapították a La Chambre Syndicale de la Haute Couture-t, hogy szabályozzák a couture-nak tekinthető irányelveket, valamint figyelemmel kísérjék a couture – tervek másolását. A minősítések megkövetelték, hogy a terveket az ügyfél megrendelésére, a legjobb anyagokból kézzel készítsék, és minden terv egyedi legyen – más ügyfél számára semmi sem másolható. A couture fő megrendelői Európában voltak, és a ruházat magas ára miatt általában magas státuszúak voltak.

Amint a couture világa létrejött, virágozni kezdett. 1945-re a La Chambre Syndicale de la Haute Couture 100 márkát ismert el a divat házaként, amelyek magára a házra vonatkozó további követelményeknek is megfeleltek. E képesítések némelyike ​​például megköveteli, hogy a házakban legalább 20 főállású párizsi alkalmazott dolgozzon, a terveket magánügyfelek számára készítsék, és évente legalább 25 tervet kell bemutatniuk. 1970-re azonban a couture-házak száma már csak 19 lett, a tömeggyártás divatossá válásával a házaknak nehezebbé vált betartani a couture szigorú követelményeit.

Hogyan működik manapság?

2022-ben már csak 14 divatház számít couture-nak, mint például a Dior, a Chanel és a Givenchy. Bár sok minden megváltozott a divatvilágban a House of Worth és a La Chambre Syndicale de la Haute Couture megalakulása óta, a couture divatház minősítése valójában nem változott. A régi szabályok ellenére azonban olyan tervezők, mint Daniel Roseberry a Schiaparellitől és Pyer Moss Kerby -aki az előző évadban mutatkozott be először- új nézőpontot hoznak a couture-ba.

A cikk még nem ért véget!

1 2



Forrás

Vélemény, hozzászólás?