Össze fognak ütközni a jövőben.

Egyre többet tudnak a sötét anyagról

Egy új kozmikus térkép felfedte a galaxisokat összekötő rejtett struktúrákat, amik segíthetnek a tudósoknak a Tejútrendszer és a galaxisunk legközelebbi szomszédjának, az Andromédának a jövőbeli ütközésének modellezésében. Várhatóan 4,5 milliárd év múlva következik be mindez, a térkép a két galaxist áthidaló és a fúziót befolyásoló sötétanyag-szálakat ábrázolja.

A sötét anyag a világegyetem anyagának nagyjából 80%-át képviseli. Láthatatlan a fény hullámhosszán, ezért távcsövekkel nem érzékelhető. A tudósok azonban feltérképezhetik a sötét anyag gravitációjának hatását a nagy kozmikus struktúrákra, például a galaxisokra.

“Mivel a sötét anyag uralja az univerzum dinamikáját, ez alapvetően meghatározza a sorsunkat” – nyilatkozta Donghui Jeong, a tanulmány társszerzője.

A térképet a mesterséges intelligencia segítségével készítették el.

“A kozmikus háló helyi térképe a kozmológiai tanulmányozás új fejezetét nyitja meg” – mondta Jeong. “Megvizsgálhatjuk, hogyan viszonyul a sötét anyag eloszlása ​​más kibocsátási adatokhoz, amelyek segítenek megérteni a sötét anyag természetét.”

“Ironikus módon könnyebb tanulmányozni a sötét anyag eloszlását sokkal távolabb [a Földtől], mert az a nagyon távoli múltat ​​tükrözi, ami sokkal kevésbé összetett” – magyarázta Jeong. “Idővel, ahogy az univerzum szerkezete nőtt, nőtt a bonyolultsága is, ezért eredendően nehezebb helyileg mérni a sötét anyagot.”

Forrás: Space