A 70-es években Sayoko Yamaguchi japán csúcsmodell igazi forradalmat robbantott ki: egyike lett azon kevés ázsiai lányoknak, akik szédületes karriert építettek fel maguknak Párizs kifutóin. Kenzo, Yves Saint Laurent és Jean Paul Gaultier múzsája lett, megmutatva a világnak, milyen egy más típusú női szépség.

A kezdetek

A 20. század végén az atipikus megjelenésű modellek, köztük az ázsiai származású modellek is újak voltak, és azok a keleti lányok, akiknek sikerült feltűnést kelteniük az európai kifutókon, valóban történelmet írtak. Köztük volt Sayoko Yamaguchi, Kenzo Takada múzsája és azon kevés ázsiai lányok egyike, akik a 70-es években meg tudták változtatni a szépség gondolatát és megmutatták, milyen sokszínű a világ.
Sayoko Yamaguchi 1949-ben született Jokohamában, Japán egyik legnépesebb városában, és Tokióban, a rangos Sugino Gakuen Design School-ban diplomázott. Igaz, nem szánta rá magát, hogy híres tervező legyen: Yamaguchi nem sokkal az oktatás megszerzése után úgy döntött, hogy ruhákat mutat be, így modell castingokba kezdett. A feltörekvő modell karrierje egybeesett Kansai Yamamoto japán tervező áttörésével. 1971-ben ő volt az első japán tervező, aki Európában bemutatta kollekcióját – bemutatóját Londonban rendezték.

A siker titka

A baba-szerű megjelenése és tökéletes karcsú bobja miatt Sayoko  igazi sztár lett. 1972-ben Yamaguchi Párizsban debütált a kifutón, és a történelem egyik első ázsiai modellje lett. A japán szépség, Sayoko  meghódította a divatipart: a szupermodell múzsává vált Yohji Yamamoto, Kenzo Takada, Issei Miyake tervezők számára, és nyugaton aktívan népszerűsítette a japán esztétikát. Tökéletes arcvonásai lehetővé tették számára, hogy azonnal a párizsi társadalom részévé váljon, és számos nagy márkát mutathatott be a helyszínen – Yves Saint Laurent, Chanel és Jean Paul Gaultier mind köztük voltak.

Sayoko  egyszer azt mondta, hogy Kimochi (érzés), Katachi (stílus) és Ugoki (mozgás) voltak a legfontosabb elemei modellkarrierjében. Nem csak Európában, hanem hazájában is megváltoztatta a szépség gondolatát. Az 1960-as években a japán reklámokban megjelenő modellek közel fele nem ázsiai származású volt. Meglepő módon az ország legnagyobb kozmetikai konglomerátuma, a Shiseido, amely a helyi piacra összpontosít és kozmetikumokat hoz létre a japán nők szépségének fenntartása érdekében, ugyanahhoz a politikához ragaszkodott. Ez 1973-ig folytatódott, majd a márka szerződést kötött Sayoko Yamaguchival. Serge Lutein francia fotográfussal együtt a nő új mércét állított fel a szépség terén, és új magasságokba emelte a japán esztétikát.

A cikk még nem ért véget!

1 2



Source link

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük