Mikor, és hogyan álljunk rá a mérlegre? Lehet hogy nem is híztunk, csak rosszul mértünk eddig? A cikkünkből kiderül.

A súlyunk és a mérleg

Valljuk be, mi nők legalább havonta egyszer azért ráállunk arra az átkozott mérlegre, és ellenőrizzük híztunk vagy fogytunk-e, változott-e bármi a súlyunkkal kapcsolatban. A hiúságunk olykor arra is rávesz bennünket, hogy ezt extrém esetekben hetente vagy akár naponta megtegyük, a vége persze a legtöbbször totális kiakadás. Na de mi van akkor, ha valójában nem is a tényleges súlyt mutatja a mérleg, csak mi csináltunk valamit baromi rosszul? Nincs kizárva, úgyhogy inkább megmutatjuk a helyes útmutatót, ha legközelebb ilyesmire vetemednél.

A súly legpontosabb meghatározásához fontos bizonyos szabályok betartása

1. Annak a felületnek, amin a mérleg áll, lehetőleg laposnak kell lennie. Ideális esetben ez egy csempe vagy laminált padló. Mérjük magunkat mindig ugyanott, ne mozgassuk a mérleget a ház körül. Ha a padló nem túl vízszintes, az befolyásolhatja a mérési eredményeket.
2. Mérési idő: a legjobb, ha reggel mérjük meg magunkat a WC-használat után, még a reggeli előtt.
3. Ruházat: Hiába tűnik könnyűnek egy ruha, valójában akár 1,5-2 kg-ot is hozzáadhat az eredményhez. Ideális esetben mérjük meg magunkat fehérneműben.

Milyen gyakran mérjük magunkat?

Az orvosok véleménye ezzel kapcsolatban megoszlik, de a legtöbben azt javasolják, hogy ezt heti 1-2 alkalommal, 3-4 napos időközönként tegyük meg. Ha hetente egyszer mérjük magunkat, akkor a legjobb, ha szerdán tesszük. Hétvégén ugyanis gyakran megengedjük magunknak az ételekkel való kényeztetéseket, ami hétfőtől keddig mindenképpen tükröződik a mérlegen. A mérési eredményeket naplóba is rögzíthetjük, ez segít nyomon követni a dinamikát. Számos orvos javasolja, hogy mérjük magunkat minden nap, sőt naponta kétszer is – reggel valamint este. Ez egyrészt segít a testsúly és a napi elfogyasztott mennyiség pontosabb ellenőrzésében, valamint a táplálkozás optimalizálásában. 

Milyen esetekben lesznek hibásak a mérési eredmények?

1. Nehéz edzés után: Ebben az esetben a mérleg nagyobb mínuszt mutathat a kiszáradás miatt, vagy éppen ellenkezőleg- túl magasak lesznek a számok. Ez az izmok enyhe gyulladása miatt fordulhat elő, aminek következtében a víz visszatartódik a testben.
2.   Bőséges étkezés után: Ebben az esetben 2-3 napot kell várnunk.
3. Sós vagy füstölt ételek elfogyasztása után: a súlynyereség ebben az esetben folyadékretencióval hozható összefüggésbe.

A cikk még nem ért véget!

1 2

Source link

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük